maandag 7 april 2014

Ligfietsopstapdag Assen


Geen grote opkomst dit jaar
 

Assen veranderde dit keer in een Ligfiets-Mekka. Nou ja, Mekka! Het weer werkte niet mee en het aantal fabrikanten die de weg naar het hoge noorden wisten te vinden viel eigenlijk ook behoorlijk tegen.
Het weer, of de economisch moeilijke tijden? Wie het weet mag het zeggen.


Drymer begint nu ook aan de weg te timmeren met hun driewieler met twee kantelende voorwielen. De Drymer wijkt nogal af in vorm en mikt duidelijk op een wat breder publiek. Ook is er een wat meer zakelijker uitvoering met  dakje, zodat je fris en vooral droog op je kantoor aankomt. Alle modellen zijn er met elektrische ondersteuning.

Trijny probeert de Drymer.
Ik kwam Harry Lieben nog tegen. Hij bood mij spontaan een ritje aan in zijn Mango. Met veel moeite slaagde ik erin om een plaatsje te vinden. Het instapgat van de Mango is toch aanzienlijk kleiner dan de ruim openslaande klep van de Orca, waar ik laatst nog in stapte.
Maar evenals in de Orca bleek ook dat ik in de Mango met de knieën tegen de onderkant van de stroomlijn kwam.  Jammer, een testrit zit er hier ook niet in.
Een jaar eerder, ook tijdens de opstapdag, was dit ook al het geval in de Quest.
Het euvel is dat ik naar verhouding lange bovenbenen heb en die zijn wat moeilijker rond te krijgen als ik niet voldoende "hoogte" heb.
Het wachten is op de XL testversie van de E-Orca, die is gepland in juni en dan kunnen we hopelijk  verder.

Daarna nog even gebabbeld met de mannen van Flevobike, die zagen dat de Orca, mede door het regenachtige weer, wel heel vaak voor testritten werd ingezet. De accu werd er uit voorzorg wel eerst even uitgehaald om ongelukken te voorkomen.
Daarna in de stromende regen weer naar huis.
















6 opmerkingen:

  1. Waar heb ik dat eerder gehoord, een GreenMachine-rijder die interesse gaat tonen in een VM.
    Oh ja, natuurlijk: http://edberg02.blogspot.nl

    Je zou misschien ook nog een WAW XL kunnen uitproberen. Heb je toch 'een echte Human Powered VM'. Deze staat toevallig bij Leo in Dronten te koop voor een speciale aanbiedingsprijs. Er staan een rode en een blauwe, één van de twee is te koop. Je mag zelf kiezen welke :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm, ja, dat kan natuurlijk zo maar vaker voorkomen . In de eerste instantie gaat de aandacht uit naar een V.M. met ondersteuning want zoals eerder op mijn blog geschreven ben ik geen 40 meer. Leo krijgt misschien toch nog eens een bezoekje want hij bouwt ook fraaie Sunriders met ondersteuning.

      Verwijderen
  2. Pas je wel goed op de Greenmachine? Ik heb de stoel bijna op de achterste stand van mijn Greenmachine, maar kon goed fietsen in de Mango van Harry Lieben. Ik zou de stoel van mijn GM nog iets naar achteren kunnen schuiven, maar dan klemt het achterste stuk niet meer op het profiel. Maar zoals je zegt wellicht komt het puur door de lengte van je bovenbenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Piet, alles is XL aan mijn Greenmachine dus dat past prima, ik heb de stoel niet eens in de achterste stand staan.
      Het probleem is zoals gezegd, de lange bovenbenen. Op de G.M. komen de knieën niets anders tegen dan lucht.

      Verwijderen
    2. Het frame van de GM kent geen XL, de stoel wel (volgens Flevobike, zie onderstaand).
      Ik heb zelf de ook alles XL en L, maar pas er maar net op en schuif bijna van het profiel. Toch kon ik prima fietsen in de Mango van Harry, eigenaardig zoiets.

      De GreenMachine is opgebouwd rond een nieuw ontwikkelde aluminium extrusie. Om de GreenMachine geschikt te maken voor mensen vanaf 1.50 Mtr. tot 2.05 Mtr. wordt deze extrusie gemaakt in drie lengtes (S, M, L).
      De stoel is in vier lengtes verkrijgbaar (S, M, L en XL)

      Verwijderen
    3. Ja klopt, Ik was met mijn gedachte net teveel bij de Orca die wel in de XL uitvoering komt volgens Flevobike.
      Inderdaad vreemd dat je maar net past op de G.M. IK heb nog niet kritisch gekeken maar heb volgens mij nog wel iets ruimte over op het profiel.

      Verwijderen